Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Wanneer u een bestelling plaatst wordt u nog dezelfde of eerstvolgende werkdag gebeld door één van onze medewerkers om de bestelling te controleren. Als wij de bestelling niet telefonisch met u kunnen verifiëren, zal deze helaas nog niet worden verzonden. U kunt tijdens dit gesprek ook aangeven op welke dag u uw bestelling graag afgeleverd wilt krijgen. U kiest een afleverdag van maandag tot en met vrijdag. Bestellingen die u plaatst werkdagen voor 12:00 uur (complete bedden) of voor 17:30 uur (onderdelen), kunnen doorgaans de volgende werkdag al geleverd worden. Bestellingen voor verwarmingen en/of onderhoudsprodukten worden zonder telefonisch contact direct na het ontvangen van de betaling verstuurd. De levering van uw bestelling vindt plaats op werkdagen tussen 8.00 – 18:00

Voor levering op de Waddeneilanden zijn er bijkomende leveringskosten. Bij de Vivera klantenservice kan informatie ingewonnen worden over de bijkomende kosten.

LET OP: Rond de kerst- en nieuwjaarsperiode zal de distributie van onze producten beperkt zijn. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Hoe ontvang ik mijn bestelde waterbed?

Uw waterbed is altijd verdeeld in losse handzame pakketten, verpakt in een grote doos, op een pallet van maximaal 75 cm breed, 225 cm lang en 175 cm hoog. Deze pallet wordt door de chauffeur tot aan uw voordeur op de begane grond gebracht. Staan er op de weg naar uw voordeur obstakels zoals tuinhekjes, dan levert de chauffeur uw bestelling tot aan dit punt. U opent vervolgens zelf de doos en draagt de handzame pakketjes naar de slaapkamer.

Hoe ontvang ik mijn bestelde waterbed onderdelen?

Uw bestelling van losse onderdelen wordt bezorgd door een post- en pakketdienst. U ontvangt uw bestelling aan de voordeur op de begane grond.

Wat moet ik doen op de afleverdag?

Op de afgesproken dag moet u tussen 8.00 en 18:00 uur thuis zijn om uw bestelling te ontvangen. Bent u niet thuis? Dan brengen wij de eventuele kosten van een tweede aflevering bij u in rekening. Om 16.00 uur uw bestelling nog niet binnen? Bel dan voor de zekerheid even met Vivera Waterbedden. In 98% van de bestellingen wordt de zending op de afgesproken dag afgeleverd, maar het kan voor komen dat de chauffeur door onvoorziene problemen op de weg een dag later moet komen.

Betaling onder rembours?

Wanneer u heeft gekozen voor betaling onder rembours, betaalt u uw bestelling contant en met gepast geld aan de chauffeur. Betalen met PIN, cheques of creditcard is niet mogelijk. Bewaar uw betalingsbewijs bij uw eigen administratie.

Wat moet ik doen direct nadat ik mijn bestelling heb ontvangen?

Als eerste stap is het zeer belangrijk om goed te controleren of alle geleverde componenten overeenkomen met de componenten die staan vermeld op uw factuur. Deze factuur heeft u digitaal als PDF van ons ontvangen en hij zit óók als pakbon op de zending geplakt. Komen alle artikelnummers én aantallen overeen met wat er vermeldt staat op de factuur? Dan kunt u aan de slag. Let op! Begin nooit met installeren als u onderdelen mist. Neem dan telefonisch contact met ons op.

Kan ik het waterbed zelf in elkaar zetten?

Ja, zeker. U kunt uw waterbed met de handleiding erbij eenvoudig zelf installeren. De link naar deze handleiding staat in de orderbevestiging die u per mail ontvangt.

Waar moet ik op letten bij het installeren?

Het is verstandig om eerst goed te controleren of alle geleverde componenten overeenkomen met de componenten die staan afgebeeld in de handleiding. Daarna kunt u uw waterbed(onderdeel) stap voor stap zelf installeren. Hulp Nodig? Bel ons gerust!

Kan ik mijn waterbed(onderdeel) ook laten monteren?

Ja, dit kan zeker. Wanneer u een bestelling plaatst wordt u nog de zelfde dag of de eerst volgende werkdag gebeld door één van onze medewerkers om de bestelling te controleren. Vervolgens neemt de monteur zo spoedig mogelijk contact met u op om een afspraak te plannen voor montage. Doorgaans kan uw waterbed(onderdeel) binnen 7 werkdagen worden gemonteerd.